Uppdatering

Publicerat: 2012-05-26 / 15:47:07 | Kategori: Allmänt


Jag har börjat använda mina nya kläder och i veckan invigde jag mina nya shorts, å gud så bekvämt nu när det är osande värme ute! Lite korta då dom gärna vill åka upp lite när jag går och jag känner mig fortfarande inte jättebekväm med att visa mina ben men det är JAG och alla har vi våra skavanker. Tänker inte gå och svettas bara för att jag inte vågar visa hud!

Här nedanför är ett ögonblick jag inte ville missa att få med på Kameran. Igår när jag höll på göra mig iordning och skulle ut så skulle jag som alltid kolla så allt var avstängt i köket, spis och kaffekokare osv. Då får jag syn på tassen. På nått sätt har Stumpan lyckats bura in sig själv i korgen och helt enkelt nöjt sig med den positionen. Hon låg där tyst med tassen hängandes utanför :) Som jag skrattade!! Hon är så himla komisk hela tiden den katten. Det var tur jag såg det innan jag gick ut!



Konstigt vore det om jag hade missat eurovision så i Tisdags och Torsdags njöt det för fulla muggar framför tv:n då semifinalerna visades. Idag är det THE DAY och det ska bli så himla spännande. Dock är jag tveksam på vinst. 2:a som sämst men gummorna från Ryssland kan komma att dra hem hela kittet. Motvilligt skriver jag detta för det bidraget handlar INTE om låten utan om ett par söta gummor som står på scenen, bakar bröd och ska charma. Och nog gör dom det men jag tycker att det är musiken som ska vara i fokus. We will C!



Igår var det postenfest på mitt gamla jobb och även jag var bjuden. Men med tanke på min inre stress och gnagande i huvudet så beslöt jag mig för att stanna hemma och ta det lugnt. Jag gick dit en kort sväng innan det startade för att säga hej och det är jag ändå glad för. Bättre arbetskamrater har jag aldrig haft! Det är speciella människor, brevbärarna ;)




Gjorde en god kycklingsallad med vinägrett och fick ett glas bubbel av Kari innan hann gick ner till festen. Sen satt jag där hela kvällen i linne och fullkomligt älskade livet. Karis dotter kom förbi och vi hade lite kramkalas sen flög tiden iväg. En fd arbetskamrat som inte längre jobbar på posten och inte bor i Götet längre för den delen skulle låna soffan för en natt. Så först kom Kari, glad i hågen och somnade nästan sittandes på balkongen. Lyckades få honom att lyssna på mig så han tillslut hamna i säng.Våran nattgäst hade varken fått nyckel el kod av gubben så jag fick sitta uppe och vänta men det gjorde mig inte så mycket (förutom att jag blev trött) då det var så skönt ute. När han väl kom hem så satt vi på balkongen lääänge och surrade om festen och ditten och datten, riktigt mysigt men ögonen var TUNGA.

Trots brist på sömn och tillkommande seghet så lyckades jag iaf ta mig ut på en promenad på 9 km. Hade helst velat gå till gymmet men det går ju inte när solen skiner så. Fläktar så grymt skönt ute nu när man är ute och går. Nöjd och förväntansfull inför kvällen! Vårfd arbetskamrat stannar en natt till och ser Eurovision med oss, mycket trevligt! Nu ringde Kari som varit på kurs hela dagen, 1 timme tidigare än sagt. Vi ska handla och tända grillen! Så up en away! Livet är fantastiskt just nu!! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!