Måndag

Publicerat: 2012-03-05 / 19:58:30 | Kategori: Allmänt

Kom precis hem från gymmet och jag känner av små envisa ryckningar i ben och rumpa nu när jag satt mig ner. Skön känsla, då vet man att musklerna har jobbat. Körde 2 st 30 min pass på motionsbandet och däremellan styrketränade jag med Kari. Roligt när man märker av resultat och man kan öka lite vikter.

Idag började jag en ny kurs på medborgarskolan. 11-13 har jag akryl varje måndag och nu 13-15 går jag även en kurs i mindfulness. Det var en väldigt trevlig kursledare och innehållet verkar vara intressant. Tror jag kan ha mycket nytta av den här kursen. Att leva i nuet och vara närvarande är nog inte min starka sida. Jag svävar gärna iväg både framåt och bakåt och upp och ner och gärna överallt samtidigt ;) Vi fick till att börja med lite bakgrundsfakta och förklaring i det stora hela vad mindfulness betyder och hur man använder sig av det. Sen fick vi lära oss en andningsövning som vi ska köra hemma själva 1 gång om dagen. Får se om man har disciplin att göra det men jag ska försöka!

Så ÄNTLIGEN! Imorgon ska jag till frissan och tona ner håret. Jag fick prata lite med frisören som ska göra behandlingen och jag tror hon förstod hur jag hade tänkt det. Men nervös är jag. Ser framför mig hur jag antingen går ut därifrån med GRÖNT el jättemörkt GRÅTT hår :) När jag väl har fått bort det blekta så kan jag göra lite fina slingor i olika nyanser så man får mer liv och lyster i håret men just nu vill jag bara BORT BORT med det ljusa.

Nu ska jag släppa dagens tankar och bara försöka vara. Vara närvarande och leva i nuet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!