Snusa kudden & Sesambröd

Publicerat: 2012-06-13 / 22:09:17 | Kategori: Allmänt

Vid 18 slängde jag in handduken och gick och la mig i sängen för en vila. Blev en väldigt lång vila på 2,5 h men mycket välbehövligt! Klev upp för en liten stund men ska strax bädda ner mig igen, där finns ingen stress.

Igår gjorde jag till middag hemmagjorda hamburgare med emmentalerost, bacon och hemmagjord dressing. Till burgarna testade jag att göra ett sesambröd som jag blev glatt överaskad av. Passar utmärkt att ha till frukostbröd dessutom. Jag som för tillfälligt bara äter Finn crisp som frukostbröd så det kan vara trevligt att variera sig lite. Till lunch idag fanns det bröd kvar så jag gjorde goa mackor med biffar kvar från gårdagen, ägg, rödlök och dressingen som fanns kvar, underbart gott och väldigt mättande!





Sesambröd



1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Blanda alla torra ingredienser + ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en plåt med bakplåtspapper. Bred ut massan tunt med en slickepott eller använd en bit plastfolie och brödkavel. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.

Sen kan man krydda brödet precis efter smak och tycke. Jag tog bara lite salt men nästa gång ska jag testa med lite brödkrydder. Kanske vitlök, oregano och soltorkade tomater. 



Tillbaka till kudden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!