Snart påsk!

Publicerat: 2012-04-03 / 09:14:09 | Kategori: Allmänt
Somnade som en klubbad säl i soffan igår kväll. Innan hade vi varit nere på gymmet och kört ett pass och dessförinnan hade jag tagit en promenad på 1 mil så kroppen sa väl sitt. Brukar sova väldigt dåligt i soffan men nu sov jag igenom hela natten i den minsta soffan på rygg med fötterna i högläge. 

Tog en tidig promenad i morse på 30 min, bara för att vakna till lite. 10.00 ska jag vara på medborgarskolan för lite sång & musik :) Har börjat en ny kurs på Tisdagar som heter "kom & sjung med Dan" haha låter kanske inte så seriöst men det var väldigt roligt! Våran kursledare är grym på gitarr och sen sjunger vi med. Första gången var lite svårt då det inte fanns förupptryckta texter men till idag skulle vi få texter och man kan bättre hänga med! Älskar att sjunga men har kanske varit lite för timid när det gäller att synas och höras men jag märkte förra Tisdagen att självförtroendet har ökat och det känns inte konstigt om det bara är jag som tar ton.



Från igår. Jag & min tjockis älg/häst som jag börjat med på målningen ;) Tror inte jag fick till rätt proportioner + att det ser ut som om han ylar och det gör väl inte älgar. Råmar el? haha äh

Efter kursen idag tar jag mig till valhalla för lite simning sen ska vi med Lovan till veterinären. Hon har haft en konstig tova på ryggen ett tag och veterinären sa att vi kunde vänta lite för att se om den gick bort men det har den inte gjort så vi får kolla upp det. Försöker inte att tänka på att vi ska dit och att det kanske är något jobbigt för då jobbar jag upp den här jobbiga stressen igen. Får tro att det inte är något allvarligt.

Nu har jag 1 kurs varje dag i veckan och det känns väldigt bra. Jag hoppas på att få vara kvar där i 2 mån till och kanske utöka med ytterligare några kurser. För att träna upp och vänja sig inför kommande arbetsträning. Känner att jag är på god väg att finna mod att gå vidare. Mitt bök med att hitta psykolog går dock inte bra. Fick nyss ett avslag igen då det inte fanns plats el tid. Hur svårt ska det vara att få hjälp?? Känner mig dock så pass stabil att jag i detta skeendet kan klara mig själv men jag kommer att behöva mycket stöd längre fram.

Snart är det påsk iaf och jag ser fram emot lite långledigt med gubben. Vi har planerat IKEA-besök, lite shopping på stan (iaf jag, har inga byxor el BH som passar längre) & allmänt fix i lägenheten. Får vi låna borr så ska ett par tavellister äntligen upp över soffan! Skoj med lägenhetsfix.

Trevlig Tisdag!

Kommentarer
Mia | 2012-04-04 / 07:14:17 |

Det är ju en kronhjort, som brölar!

Tove | 2012-04-04 / 07:30:21 | http://freedom2love.blogg.se/

Hahaha ja brölar heter det! Haha jag vet inte ens själv vad jag har målat...en kronhjort är det ja =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!