En glad dag

Publicerat: 2011-09-07 / 10:08:06 | Kategori: Allmänt

                                                   

Som jag en en gång fått positiv feedback över min viktnedgång. Det är verkligen inte förrän då jag verkligen inser det jag åstadkommit Känner mig riktigt glad idag! Tack ALLA!

Igår hade jag mötet med AF och jag var inte ens nervös. I vanliga fall brukar jag nästan må illa och ha fruktansvärd ångest men igår var jag lugn som en fil bunke :) Det tror jag bestämt har att göra med all den glädje jag har inombords trots att det varit en rätt tung tid de senaste.  Det märkte även arbetspsykologen på AF. Jag kändes lugn, bestämd och vet vad jag vill och behöver och det är exakt så jag känner. Jag har satsat 100 % på mig själv och min hälsa det senaste halvåret och kommer så fortsätta. Mitt uppenbara mål är så klart att gå ner alla överviktskilo men utanför det så finns det en hel radda med både små och stora mål som jag vill uppnå.

Prio 1 är stödsamtal och jag hoppas jag har turen på min sida. Det får jag reda på på Torsdag. Finns det ingen hjälp att få, fine, då vet jag åtminstone att jag har gjort allt jag kan och får försöka klara mig själv.

På AF-mötet bestämdes det iaf att jag ska medverka i ett aktiviteringsprogram framöver där folk i liknande situationer träffas. Där man diskuterar, kanske skapar nått kreativt, motionerar osv. Jag känner att jag har lite svårt att vara hemma just nu och behöver verkligen ut och träffa folk så det känns jättebra. Jag hoppas att jag har styrkan med mig att kunna börja jobba efter jul och nyår. Det är iaf mitt mål och för att det ska funka så är det bara att fortsätta i samma anda som jag gjort och ta hand om mig själv. Använda alla redskap min psykolog gett mig och försöka tänka realistiskt och inte susa iväg med en massa höga krav på mig själv. Det finns hopp iaf:)

Glad är jag även över att vi fått lov och bo hos en av dom snällaste när Sofie & Mikael gifter sig på nyår! Det är 2 nätter som vi har i Härnösand och med alla utflugna släktingar så var det hotell som var bokat. Kändes som alldeles för mkt pengar och tog mod till att fråga. Det var en enorm tyngd som släpptes över bröstet vill jag lova!Kika in på hennes sida vettja! Hon är så duktig & kreativ! Jag är stolt när jag ser henne lite som en lillesyrra ;)  

Vaknade upp med världens smärta av röda veckan så det blir värmekudden på magen och lite stickande tills Kari kommer hem på lunch. Hade varit roligt att visa vad jag pysslar med men iom att det är presenter så vill jag inte riskera att visa det här inne :) Får visa senare!


KRAM


Kommentarer
Sofie Maräng | 2011-09-08 / 22:17:36 |

Pussrumpa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!