Blandade känslor i solen

Publicerat: 2011-10-01 / 21:45:42 | Kategori: Allmänt
Idag har det varit en känslosam dag. Jag har haft miljoner tankar i huvudet och jag är glad att jag haft en dag helt för mig själv så jag har kunnat bearbeta dom i lugn och ro. Mannen i huset har dömt innebandy hela dagen.

Igår kväll gick min mormor bort efter att ha varit dåligt ett tag. Hon skulle fylla 95 till nyår. Tänker inte skriva mer än så. Förbereder mig på en resa upp till begravningen men det känns tungt.

Trots mkt tankar så har jag fått en hel del gjort. Jag har sprungit runt i lägenheten och pillat och donat hela dagen. Det ända som är kvar nu är golven. I morse låg dimman tjock men enligt väderprognosen så skulle det bli vackert väder fram på dagen och mycket riktigt! Vid 16 gick jag ut på min dagliga långprommis och det var längesen det var så skönt att vistas ute! Tog några extra pauser och satt och njöt länge i solen. Vid 18 var jag hemma igen och fick i mig lite middagsrester från gårdagen. Rättikagratängen är verkligen något att rekommendera!! Den smakade ljuvligt! Hade jag inte vetat om själv att det var Rättika så skulle jag garanterat trott att det var en potatisgratäng. Ska lägga upp receptet senare. Köttet blev även det riktigt gott!

Nu har jag lyst upp hela lägenheten med tända ljus och väntar på att Kari ska komma hem. Det har som sagt varit skönt att vara själv hela dagen men nu börjar jag bli lite uttråkad.




Här har jag suttit och filosoferat och druckit kaffe hela kvällen. Få se om det blir nån sömn i natt.



Så har Sessan fått för sig att till varje pris komma upp till vitrinskåpet i vardagsrummet. Hon tar sats från matbordet när jag el Kari står nära. Hoppar upp på våran rygg och tar fortsatt sats upp till taket på vitrinet. Det gör ONT vill jag lova. Hon försöker vara så snabb som möjligt så vi inte ska hinna hindra henne och då slinter klorna, aj aj. Ikväll var jag inte alls förberedd Hon lockar till mig till bordet sen ser jag bara helt plötsligt en svart boll med tassarna farandes nästan mot mitt ansikte. Rörde precis på mig när hon tog sats.

Jag skrek till och hon blev rädd så nu ser jag ut så här...

Man ser inte så noga men det är rätt djupt.

Tok katta !!

 Startklar


Illustration. SÅ uttråkad har jag varit ;)


Kommentarer
Sofie | 2011-12-10 / 10:25:21 |

HAHAHAHAHAH!!! vilken fin bild. Du ser jättearg ut Tovä!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!