Vinden har vänt

Publicerat: 2011-05-19 / 21:24:11 | Kategori: LCHF
Idag har det varit en mkt bättre dag!

Min ångest & oro har lagt sig lite men jag är fortfarande lite energilös. Trots det gav jag mig iväg till kursen i morse och därefter träning i varmvattenbassängen. Där väntade glädje. Nu har jag bara 0,3 kg kvar till mitt första delmål, -10 kg. Helt sjukt!

Till mat fick det bli en kasslergratäng LCHF


Ingredienser

500 gram kassler
1 st blomkålshuvud
1/2 purjolök
300 gram broccoli
1 msk dijonsenap
1 msk japansk soja
200 gram fetaost
200 gram valfri riven ost
2,5 dl grädde
peppar


Jag gjorde en variant av detta. Jag tog dubbelt av allt förutom osten. Hade tyvärr ingen fetaost och istället för bara grädde så tog jag hälften cream fraiche & rörde ihop.

Sätt ugnen på 225 gr. Strimla kasslern. Skär broccoli, blomkål i bitar, strimla purjon. Blanda grädde soja senap. Lägg ett lager broccoli blomkål i botten, lägg ett lager kassler, purjo, smula fetan och strö den andra osten, peppra efter smak. Gör sedan ett lager till. Slå sedan gräddblandningen över och ställ i i ugnen 45 min, halva tiden med folie ovanpå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!