Tillbaka till vardagen

Publicerat: 2011-05-16 / 21:09:21 | Kategori: LCHF

Jaha då var eurovision avklarat :( Spännande final men jag blev helt galen. Kul att Saade kom trea men vad hände sen? Försöker släppa & gå vidare:) I och med Eurovision så blev det en del vin förra veckan & en skvätt wiskey t.o.m. på finalkvällen så nu får det bli en vit månad. Jag är rädd att förstöra viktnedgången.

Träningen går bra & jag håller mig till LCHF. Hoppas på att snart nå mitt delmål.

Idag testade jag att göra LCHF Pannkakor! Jag blev glatt överaskad. Smeten blev riktigt tjock då man använder sig av Fiberhusk som sväller väldigt mkt istället för vetemjöl men det flyter ut fint i stekpannan. Dom blir även väldigt tjocka när dom steks men efter att ha svalnat lite på tallriken så sjunker dom ihop. Jag delade på dom efter ena sidan var klar så det blev lättare att vända. Tyckte det smakade näst intill som vanliga pannkisar.


LCHF PANNKAKOR (Ca. 5-8 pannkakor)


4 Ägg
1 dl Vatten
1 dl Mjölk
2 dl Grädde
2 msk Fiberhusk
50 gram smält Smörr
Salt


Vispa samman alla ingredienserna i en skål, ta salt efter smak. Låt smeten stå och dra några minuter, så att fiberhusken sväller en aning ca 5-10. Jag väntade i 5 minuter men märkte att det blev lättare att steka när smeten tjocknat lite mer. Stek i smör.

Till det hade vi grädde & några hallon. Inget socker tillsattes. Funkar bra till crepes.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!