Testpromenad

Publicerat: 2011-05-02 / 21:13:11 | Kategori: Viktnedgång & Träning


Igår skulle mitt inlägg handla om promenader egentligen men jag halka iväg i en annan bana:)
Men det blir lätt så när jag inte fått skriva av mig på ett bra tag.

Igår var jag iaf ute på en "testpromenad".
Innan jag började med den antiinflammatoriska medicinen så kunde jag knappt gå 2 min i vanlig takt utan att få en fruktansvärd värk & stelhet i vänstra foten, upp till knäleden. Desto längre sträcka, desto ondare blev det.  

Så igår traska jag iväg i ganska hög fart & till min stora förvåning så gick det riktigt bra utan större värk. Men efter 10 minuter så kunde jag knappt gå igen & fick sätta mig ner & vila:( Kändes tråkigt men samtidigt så kunde jag gå mkt längre än vad kunnat innan så jag försökte tänka positivt.
Vilade i 5 minuter sen traska jag vidare & efter 10 minuter igen var det samma visa. Det var tur att det fanns bänkar så fint utplacerade under promenadens gång :)

Sammanlagt var jag ute & gick i hela 40 min! För mig är det helt sanslöst bra:) Dock fick jag lida lite för det i slutet av promenaden & när jag kom hem. Vänstra knät sa ifrån lite, så även vänstra sidan av ryggen som jag fortfarande har lite värk i. Men det var ett test & jag behöver inte gå lika långt och i samma raska takt nästa gång. Det var bara så otroligt härligt att jag ens kunde gå i 10 min! ♥ ♥ ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!