Senaste

Publicerat: 2011-08-30 / 10:31:50 | Kategori: Allmänt
Det har inte blivit mycket bloggande på sistone, trotts att jag egentligen har massa att blogga om. Är fullt upptagen med stickning, promenader och planering. Det har beställts tärnklänning då jag på nyårsafton står som brudtärna på min bästa väns bröllop. Det blir en underbar dag/natt ! 

Klänningen kommer vara i guld och rosetten i en ljusare guldfärg. Enkel men snygg som man kan använda till fler fina tillställningar. Med bruden i Malmö och den andra tärnan placerad i halmstad träffades vi under en lördag i Göteborg för tärnklänningsjakt! På 1 timme var klänningen beställd med färgval och storlekar. Snabbt och smärtfritt och vi kunde fortsätta lördagen med att bara vara och umgås. Längesen jag hade en sån trevlig dag faktiskt! Mycket tok och skratt!




Lyckades fynda lite andra kläder häromdagen. 50 :- per plagg, det kallar jag fyndpris! Köpte bla en sjal för 30:- och en fin bolero i fina höstfärger som jag kom i men som var lite trång. Det blir ett bonusplagg tills jag gått ner lite mer i vikt.



Bolero och en sjal 30:-


Karis mamma var här på besök och fika kaffe och kaka. Världens mysigaste! Kommer alltid med mat och leksaker till kissarna och en massa grönt och bär från hennes eget land. Synd bara på kattallergin då hon inte kan stanna så länge.

Annars har vi ätit gott och druckit gott. Kari har börjat jobba och lova har upptäckt hatthyllan :)





Katt i hatt.


Nu är det dags för promenad och inhandla lite nytt garn, virknål och en bredare synål till garnet. Har för stunden 4 olika stickningar igång och det är hur kul som helst. Får visa senare hur det går. Igår lärde jag mig att sticka Ribb tack vare Sofie. Hade tidigare suttit 3 hela timmar och slitit mitt hår för att jag inte fick till det. Förstod att det var någon simpel missuppfattning och med Sofies knuff i rätt riktning så kunde jag gladeligen fortsätta framåt:) Man lär sig hela tiden nå nytt! Så komplicerat är det inte!

Ut i friska vädret ! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!