Lägenhetsfix, så tänkte vi...

Publicerat: 2009-05-14 / 11:41:41 | Kategori: Allmänt
Till min stora glädje så har förkylningen förvärrats under natten. (ironi) Kanske är detta den stora vändningen. Imorgon börjar jag må bättre? hoppas. Jag har svårt för att bara "vara" om jag är hemma även om jag är hur sjuk som helst. Jag vill gärna dona med sådant man inte hunnit med innan. Gör jag inte det får jag ångest. SÅ dumt.

Min vila igår på en timme blev dock på 5 timmar. Jag toksomnade i sängen & väcktes när älsklingen kom hem från jobbet. Så IDAG tänkte jag visa vad jag pysslat med samt hallen som jag & min sambo gjorde om. Tyvärr så tog jag inte en före-bild så det är lite tråkigt men ja har bild på bordet/skåpsdelen som stod under den, vad jag tyckte fula spegeln.

 

Under jul försökte jag mitt bästa med att täcka över bordet med diverse dekorationer & spraya spegeln full med fejksnö så man inte la märke till hur det egentligen såg ut :) Vet inte om det var till nån direkt fördel.

Ungkarl som min sambo levt ett par år innan han träffa mig så har han inte alls brytt sig hur Lägenheten har sett ut. Det är så klart förståligt. Alla  har inte samma behov av "lulllull" & intresse för att inreda. Lägenheten var prydlig men sa inte så mkt innan. Mormorsdukar låg utspridda lite varstans & vissa möbler var verkligen från stenåldern men han hade det prydligt & rent så det var ingen katastrof men idag är mycket utbytt mot antingen mina möbler el så har vi köpt nytt.
Han la allt i mina händer när jag flyttade in & lät mig göra precis som jag ville =) men i efterhand så har jag lagt märke till ett intresse även hos honom så vi har fixat i lägenheten tillsammans.

Möblera om & byta ut några av hans möbler mot mina har varit lätt men sedan kostar det så klart om man vill ha lite nytt. Så det har gått på halvfart & när vi började leta ny lägenhet så kändes det inte lika aktuellt att fortsätta. Dock har jag & min sambo inte riktigt trivts i denna lägenhet på slutet &  man insåg rätt snabbt att det kommer ta TID att hitta & få den lägenhet man verkligen vill ha så jag kände STORT behov att göra om lite. Speciellt hallen & möblera om i vardagsrummet som inte hade så mkt yta att röra sig på. 

                                                                                                         Detta har nu blivit gjort!!
                                                                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!