Inre Tankar

Publicerat: 2009-04-17 / 09:17:31 | Kategori: Allmänt
Sitter i skrivande stund i fåtöljen hemma i vardagsrummet & tänker på det som närmast skall. Som jag oftast gör. Hur blir dagen? Kommer helgen att innefatta glädje? Kommer mitt humör ligga på plus el minus? Kommer jag orka? Massa onödigt som inte behövs. Inställning som blondinbella anammar Inställning inställning inställning. Men det är så svårt för mig när jag känner noll kontroll över kropp & själ just nu. Jag vill mkt samtidigt som jag bara vill stänga av. Hur går det ihop egentligen? Hade mitt veckoliga samtal med psykologen igår & det sluta med en timmes konstant gråtande.
Allt & inget kom ut. Spärren jag haft inom mig släppte för ett tag. Jag är expert på att dra över mig en mask. Täcka över det dåliga, framhäva det lilla positiva som finns för stunden. Detta på gott & ont. Jag vill inte riktigt tillåta mig själv att "belasta" andra med mina problem, visa den dåliga sidan el släppa ut sanningen för åskådning. Det är där det ibland kan bli missförstånd =/ Många ser mig som en glad positiv tjej. & det är vad jag vill att dem ska se + att jag försöker verkligen hålla humöret uppe men som så många gånger önskade jag att dem någon gång kunde få titta in i mig i mitt innersta. Känna det jag gör för förståelse. Min hemska tanke kommer titt som tätt, förtjänar jag att leva? Många har det mkt sämre & jag tänker bara på mig själv. Vill inte ha det så! Men jag försöker fortfarande & kommer fortsätta  försöka. Fick lite mer kraft & energi efter mitt samtal med min psykolog. Solen skiner ute idag som tur är! Jag ska gå brevbäring & det är dags för en dusch så man känner sig någorlunda fräsch & pigg. I eftermiddag kan det bli att jag måste upp till akutpsyk för recept av medicin då min tar slut idag & jag har ingen läkartid förrän om en vecka. Där kan man få sitta i några timmar innan man får hjälp. Inget jag direkt ser fram imot. Ska bli skönt att få komma ut & röra på sig lite innan hur jobbigt & smärtande det än är. Önskar alla en skön Fredag! Glädjen finns nog hos många idag :) puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!