Film!

Publicerat: 2012-02-23 / 20:28:04 | Kategori: Film

Kari är borta ikväll igen för dömning i Kungsbacka så jag tänkte gosa ner mig i soffan och kika film ikväll med. Det blev inte mycket till sova tidigare idag. Katterna hade race och jag kände mig alldeles för rastlös trots tröttheten. Tänkte att jag blir alldeles lagom trött för sängen efter en film. Filmen igår, Women in black var rätt ok för en skräckis. Den var snyggt gjord och hade bra skådespelare men jag börjar känna mig lite mätt på skräck. Jag har alltid varit en skräckfanatiker och jag trodde det skulle kännas rätt skönt igår med lite pirr i soffan och pirr fick jag men sen gav det inget mer. Skräck känns så platt numera. Man vill ha lite mer handling & djup!

Den här blir det ikväll! HUGO Cabret. Jag har längtat efter att få se den och jag tror
den har det där lilla extra som jag gillar :)



Lite om vad som står om filmen..


Ett äventyr fyllt med drömmar, kärlek, humor, värme och i botten en hjärtskärande historia om en ensam pojke – och allt detta i händerna på en enastående regissör som Scorsese som inte lämnar en enda scen åt slumpen. ”Hugo” kan inte bli annat än lysande.

Hugo Cabret berättar historien om en föräldralös pojke som lever ett hemligt liv inne i väggarna på en tågstation i Paris. Med hjälp av en excentrisk flicka försöker han lösa ett mysterium som kretsar kring hans döda far, den ilskna ägaren till leksaksaffären under honom och ett hjärtformat lås som verkar sakna nyckel. Filmen är baserad på Brian Selznicks prisbelönta och fantasifulla succébok

Det här är ingen vanlig familjefilm. Både barn och vuxna kommer att känna med Hugos öde och sköljas med i det enastående äventyret. De som dessutom har en svag punkt för filmvetarfakta kommer garanterat att få gåshud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!