♥ Tisdagar

Publicerat: 2012-02-07 / 13:17:21 | Kategori: Allmänt

Vilken jäkla härlig dag! Ursäkta språket men idag strömmar det lycka i hela kroppen på mig!
Klockan ringde som alltid 06.30 och jag fixade i vanlig ordning ihop frukost och övriga morgonbestyr. Det var glatt och allt rullade på. Så berättar Kari att han minsann ska bjuda mig på  grekisk restaurang på Lördag, min favvo i majorna. Han kommer att få umgås med en mycket trevlig tjej i helgen ;)

Återvinningsrum är bra, för att hoppa till något helt annat. Där kan man faktiskt göra lite fynd. Det har stått ett databord där nere ett tag och idag tog jag upp det för att se om det var något att ha. I princip var det bara skitigt så jag tog och rengjorde det grundligt och tjosan så såg det helt nytt ut och det visade sig passa väldigt bra i vår datahörna!

När vi flyttade hit så behövde vi ett databord men vi hittade inte något som föll oss i smaken. Allt som fanns var bara otympligt el onödigt dyrt. Vi ville ha något enkelt och stilrent som inte tog så mycket plats. I brist på annat fick det bli ett mindre bord från Ikea med runda ben och datorn har fått stått på golvet, vilket kanske inte är den bästa lösning. Nu kan vi ha datorn på en hylla och gömma tangentbordet igen. Det blev mycket luftigare i datahörnan och det gamla databordet fick bli frukostbord i köket så länge. Vad lite kan göra så mycket! Fick i samma veva bytt gardiner i köket. En sak till att stryka från listan.

Innan & efter



Skrev jag att jag HATAR sladdar!?
Man kanske inte ser sån stor skillnad men det blev bättre än vad det var förut. Det är bara dom där satans sladdarna som kan få mig att tappa fattningen totalt. Det är så mycket som är ihopkopplat i denna hörna så det är svårt att få någon ordning på det men vi får försöka att snurra ut det värsta.

Köket



Nu är det bara disk och lite mer strykning av gardiner sen blir det ett pass i varmvattenbassängen vid 16. Tidigt i morse var jag även nere på gymmet och gick 6 km. Jag trivs så bra där nere! Det känns avslappnat och alla är jättetrevliga! Det är roligt när man börjar känna igen lite folk där. Det gör så det hela blir lite mer "hemtrevligt".


Kommentarer
Mia | 2012-02-07 / 19:08:09 |

Jag tror att du har samma ljuslyktor på frukostbordet som jag hade på trädgårdsbordet, Indiska eller hur? Jag hatar också sladdar, hoppas att någon uppfinner sladdlös el snart!

Tove | 2012-02-07 / 20:23:20 | http://freedom2love.blogg.se/

Ja precis! Dom är från indiska, lyser så fint :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!