Myslördag

Publicerat: 2011-09-10 / 16:06:43 | Kategori: LCHF

Sitter med en kopp kaffe och funderar över vad jag ska hitta på idag. Kari dömmer hela helgen lång. Igår var han hemma vid 22, ikväll kommer han hem vid 23 och imorgon blir en heldag likaså. Har längtat efter lite egentid men nog känner jag mig lite ensam allt. Känner inte ens för en promenad idag. kallt och grått ute. Tända ljus, täcke och lite stickning klingar något bättre just nu. Kan dock ta en fridag från träningen då jag kämpat på så bra hela veckan. Skön känsla och slippa ett dåligt samvete.

Innan tog jag lite rester från bacongratängen som lagades till tidigare i veckan och kikade klart på "Secretariat". Böla lite ( läs mycket). Härlig film om en känd galopphäst och dess duster. Det kanske får bli en till film lite senare. Mysdag delux. Men nu, ett varmt bad sen ska jag nog göra det sista på mina presenter. Allt är klart, det ska bara fästas lite trådar.


Bacongratäng LCHF



Ingredienser:
600g köttfärs
400g bacon
1 lök
3 msk chilisås
peppar

Fyllning i gratängen
Champinjoner så det täcker botten
1/2 Squash i 2mm skivor
Riven ost (jag hade en god cheddar så det fick lite smak)

Äggstanning
3 ägg
2 dl standardmjölk 3%
1 dl grädde
Peppar


Gör så här:

Skär löken och stek löken i stekpannan. Klipp i baconen i pannan och stek det lätt. Lägg i köttfärsen och stek den med de övriga ingredienserna Ha i chilisåsen och svartpepparn. Låt detta steka ihop i 10 minuter cirka.

Smörj en form med smör. Och skär och lägg i champinjonerna så de täcker botten av formen. Varva sedan med köttfärs/baconsåsen och bacon och riven ost. Avsluta med den skurna squashen och riven ost på toppen.

Vispa ihop äggstanningen och häll detta över gratängen jämnt över.

Grädda mitt i ungen cirka 20-25 minuter i 225 grader.



Recept och bild kommer från LCHFrecept.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!