Trattis & Film

Publicerat: 2011-07-15 / 08:50:06 | Kategori: Allmänt

Min kropp har ställt in sig på något nytt tror jag. Jag KAN inte sova längre än till klockan 7.  Katterna går inte heller att "beskylla" för jag ligger redan vaken innan dom börjar med sin "vi-vill-ha-mat-terror". Men det är inget jag klagar på direkt! Jag är pigg när jag vaknar & dagen känns helt plötsligt mkt längre :) Det är som om kroppen känner av att nu e det sommar, här kan man inte ligga & sova!

Jag blev glatt förvånad när jag fick en  matvåg i försenad födelsedagspresent av syster i Norrtälje! I Onsdags när vi skulle åka hem fick jag även med mig lite röda vinbär & en burk med trattkantareller. Fick tips om att göra trattstuvning till omelett, vilket passar sig ypperligt till LCHF. Så det fick det bli igår och det blev kanongott!
Orkade bara halva min omelett så jag får en riktig god frukost dessutom :) Kaffet puttrar på i köket. Älskar ljudet & lukten av nybryggt kaffe!

    



Till frukosten tänkte jag titta klart på Zack Snyders Sucker Punch.
Började titta igår & hade inte för stora förväntningar. Lite som Kill Bill kanske och det stämde rätt så bra.
Snygg film i sig och början var riktigt bra filmad men sen svävar den iväg lite. Men jag tycker det är intressant med lite knasiga filmer. Det är roligt att se hur regissören har tänkt som. Kill Bill är är väldigt speciell och har en förmåga att hålla intresset uppe hela tiden. Sucker Punch lyckas inte riktigt hålla kvar gnistan.

Men tillräckligt för jag ska vara intresserad;) 




Kaffe & OmelettpLätt till det sen får det bli en powerwalk i regnvädret.

Puss & Kram


Kommentarer
Mia | 2011-07-15 / 09:24:48 |

Oj, det var en rejäl portion stuvning! :-) Om du tycker att trattissmaken blir för mäktig, går det jättebra att blanda ut svampen med vanliga champinjoner när du fräser den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!