Bäbismys & bäbissockor

Publicerat: 2012-03-28 / 22:38:45 | Kategori: Allmänt

Skrev för snart 3 veckor sedan om ett glädjande besked. Glädjen över att en av mina finaste här i Göteborg fått en fin liten flicka. Idag fick jag äntligen träffa det lilla knytet och hon var söt som socker. Hon låg lugnt och fint i min famn men ibland kom det där små tokrycken och det grimarserades för fullt, då blir jag lite skraj ha ha! Tänk att dom kan ha sådan kraft i den lilla kroppen.



Jag hade med mig lite presenter och så klart hade jag stickat lite babysockor. 2 lite galna sockpar. Ett par i Guld/Rosa & "glass"-sockarna som jag kallade dom för. De sistnämnda fick mig och tänka på GBs 1-liters paket med päron, jordgubb och vaniljsmak. Utöver det fick hon en rosa body med matchande byxor och ett par sockor till som jag hittat i en butik här i närheten. Ett par suuupermjuka kaninsockor som jag gått och klämt på länge. Hade dom funnits i "några" storlekar större hade jag köpt dom till mig själv direkt!




Det var svårt att få med det guldiga på bild. Det var ett tråkigt garn att sticka med dessutom men då vet jag det. Vill man ha glitter i sin stickning så finns det tunnare glittertråd att köpa som förmodligen gör sig bättre. Det här guldgarnet gjorde sockan lite stel.





Trött efter en både energigivande och energitagande dag! Jag var säker på att jag skulle ligga i sängen redan vid 21, det kändes behövligt men nje. Bättre sent än aldrig, man blir så trött då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!