Grönska & mätning

Publicerat: 2012-05-30 / 22:08:52 | Kategori: Allmänt





Gick en kort sväng genom Vasaparken på väg till skolan i morse och jag får inte nog av all grönska! Det gick så fort så var den här. Jag brukar försöka stanna upp lite extra och njuta av allt fint ute i naturen, tillämpa mindfulness:) Synd bara att man jämt har en tid att passa!

Kari mätte mig ikväll och det var nog den bästa mätningen på  hela det här året. Minst 1 gång i månaden mäter vi mig. Vågen går lite långsammare nedåt men med måttbandet händer det massor! Fick en chock när jag såg hur mycket som försvunnit. Bara buken hade minskats med 6,5 cm! Där ligger mycket överskottshud dessutom så förhoppningsvis är det huden som också dragit ihop sig. Jag har tyckt att det har sett ut som det men inte vågat hoppats. Underbart i sådana fall!  Jag har mycket att tacka styrketräningen för då det är musklerna som jobbat och det känns så skönt att jag lyckats komma igång med mitt andra delmål att just bygga muskler och "forma" kroppen. Fokuset på att "gå ner" har börjat tunnas ner det handlar istället på att få en stark och hälsosam kropp. Vågen får fortfarande vara med men måttbandet ska användas oftare då man verkligen SER vad som händer.

Nu är det påfyllt i kyl och frys och jag har planerat middag för 1 vecka framåt, skönt! På tv är det sport som så ofta men jag tror banne mig att jag ska ta och glida in till sängen så får han glutta bäst han vill:)
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!