Ny hårfärg

Publicerat: 2012-03-07 / 15:29:44 | Kategori: Allmänt
Jag var som sagt till Frissan i Tisdags för att tona ner håret då jag varit SÅ less på det blekta och irriterad på utväxt och missfärgning! Mitt hår klarar dessutom inte av den blekning som man köper själv utan går väldigt lätt av och det blir supersvårt att få långt hår. Ska jag nån gång framöver ljusa upp mitt hår så kommer jag gå till frisören, deras blekmedel är betydligt mer skonsamt.

Jag vet fortfarande inte vad jag tycker om färgen själv men jag känner mig iaf inte missnöjd. Det hade kunnat bli hur tokigt som helst. Sen är det väl en vanesak. Jag trivs med färgen när jag har uppsatt men så fort jag släpper ner håret så känns det för mörkt. Dock är det toning och kommer så småningom bli lite ljusare så jag får vänta lite och se hur färgen utvecklas. Jag har bara foto när jag har uppsatt än så länge men jag ska försöka komma ihåg och ta kort när jag väl vågar ha utsläppt hår.





Riktigt nervös var jag innan! Jag förstod att det skulle vara en svår uppgift för frisörskan att få en bra nyans då mitt hår var så blekt. Det blekta blir lätt poröst och vill gärna dra åt sig färgen lite väl snabbt och har man otur så får man en fin grön färg :) Bortsätt från att jag vid ett tillfälle fick höra ett -OJ ! så gick det väldigt bra. Så det höll på bli galet men dom fixade till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!