Gubben i lådan

Publicerat: 2012-06-13 / 13:24:02 | Kategori: Allmänt
Ja det bor en liten gubbe i mitt huvud som tydligen håller reda på saker och ting. Han dyker upp och tänder ett ljus för mig precis när jag behöver det. Stressen som jag har haft i mig nu i några veckor (som förövrigt håller på att äta upp mig) har fått mig att helt tappa greppet om allt omkring. Jag borde skriva lappar och ställa alarm för att komma ihåg tider, möten och annat men gör jag det? NEJ, för just det glömmer jag att göra. Men så har jag märkt att trots det snurriga i huvudet så finns det nått som gör att information kommer upp precis vid rätt tidpunkt. Ja ofta iaf, jag har glömt en hel del med :( 

Väldigt ofta dyker det upp saker då jag står på motionsbandet på gymmet. Där plingar det till hela tiden el alldeles efter ett träningspass då jag sitter och varvar ner på balkongen. Då är jag som mest bekväm och avslappnad förmodligen. Det mest jobbiga är då det dyker upp när jag står på bandet och man vill inget annat än att kliva av och fixa det som behövs göras på störten!

Idag kom en information som tur redan på morgonen innan jag gick för att träna. Klev upp vid 5 för att hinna träna innan skolan och cirka 1 timme senare då jag suttit ute på balkongen och filurat så kommer jag på att idag var det faktiskt ingen skola då d var personaldag. Det var skönt att det kom fram innan jag åkte iväg till skolan men det kändes lite väl onödigt att ha klivit upp redan vid 5.

I måndags skulle ett megaviktigt brev med posten och det kommer jag på en halvtimme innan tömning av brevlådan. I Tisdags skulle en räkning betalas som jag HELT glömt bort men fick som tur va ett PLING där med på morgonen. Så här ser det ut nästan varje dag och det är ju helt fantastiskt hur hjärnan kan funka ändå. Dock MÅSTE jag försöka slappna av mer och skriva upp saker för säkerhets skull. För jag blir stressad av stressen och mycket stress får jag just av att jag inte har koll och skriver ner=P Varför skriver jag allt detta tänker jag nu då? Ja, det är nog en påminnelse om påminnelsen...*snurrar vidare*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!