Vägning Sahlgrenska Februari

Publicerat: 2012-02-23 / 16:38:44 | Kategori: Viktnedgång & Träning
                                        

11.00 var jag på plats på Sahlgrenska idag och träffade min trevliga Dietist ;) Denna månads resultat blev ett litet el snarare stort rekord. Jag visste att jag gått ner mycket men som vanligt kommer jag ihåg fel siffror sen förra vägningen. Det slutliga resultatet från mitt kämpande denna månad blev -6,7 kg.

Jag funderade faktiskt lite för ett tag sen om det var något galet med mig i och med att jag rasat så väldigt mycket denna månaden men jag kunde ändå tänka om och se varför jag tappat så mycket. Pratade även med min dietist om detta och hon tyckte inte det var något konstigt med det. Jag har legat i med styrketräning som förmodligen fått igång min förbränning ytterligare, varit fortsatt noggran med maten och inte tagit några snedsteg (snedsteg för mig är SOCKER) + att jag under influensan inte hade någon vidare aptit. Har man feber också så ökar även ämnesomsättningen då kroppen måste arbeta på extra berättade min dietist.

Nästa vägning blir nog lite mer "normal" då kroppen "vant" sig mer vid styrketräningen. Det är inte mycket kvar till mitt slutmål om man tänker på hur mycket jag klarat av att gå ner hittills så jag BEHÖVER inte gå ner supersnabbt. Det är bättre att kropp & knopp hänger med i svängarna. Så nu ska jag försöka ta det lite lugnare med träningen. Ibland kan jag inte hejda mig bara för att jag tycker det är så himla skoj och det bådar ju gott inför framtiden då jag ska lyckas hålla vikten.

Kom hem från keramiken för ett tag sen och nu ska jag faktiskt gå & lägga mig och sova så jag blir frisk och kry!Träningen får vänta lite till. Hoppas ni har en bra dag för det har jag, trots det trötta. KRAM

Kommentarer
mamma | 2012-02-24 / 18:41:37 |

du är så duktig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!