Snart räkor, ömma muskler & sömngång

Publicerat: 2012-02-01 / 18:33:34 | Kategori: Allmänt
Vilken rubrik detta blev då.

Ja jäklar vad jag har kört på. Varje morgon 07.45 har jag stått på bandet i gymmet och eftermiddagarna har spenderas i vatten. Benen värker och jag är så där skönt mosig i huvudet, om man kan förklara det så :) Och nog har det gett resultat. Jag kommer med all säkerhet sitta i soffan och mumsa räkor med ett glas mousserande på lördag :) Men i helgen blir det vila. Jag märker att min kropp börjar säga ifrån. Skulle simma 1 km idag men efter 500 m tog energin i kroppen slut men jag fortsatte kämpa på ytterligare 500 m och det är nog därför det ömmar så i benen.


Lite mosigt huvud kan även bero på min brist av sömn natten som va. Kari hade en av sina psykonätter. Rullar runt, sparkar med benen, "vrålar", snarkar och gnisslar tänder. Jag sprang fram och tillbaka mellan sängen och soffan. I sängen väsnades det för mycket och soffan blev för obekväm = panik och frustration. Som om inte det vore nog så vaknar jag av att jag hör hur Kari vrider om låset och går ut i trappuppgången mitt i natten. Var så klart tvungen och gå och kolla och när jag kommer ut i hallen står ytterdörren öppen på vid gavel och jag ser att hissen är på väg ner. Står kvar & lyssnar. Hör hur han kliver ur hissen, känner på en källardörr och sen går in i hissen igen och åker upp. Gömmer mig bakom ett hörn så han inte ska se mig och får se när han, i bara kalsonger och t-shirt halvspringer trippandes från hissen mot lägenheten. Då frågar jag vad han håller på med och till svars får jag att han sökte mig. Nu var det så att jag låg bredvid honom i sängen just då han fick för sig att gå ut i trappuppgången =P Detta var inget han hade minne av i morse när han vaknade. Obehagligt!! Och av nån anledning så ska han alltid ut i trappuppgången när han går i sömnen. Har vaknat av att han går ut och slänger något i sopnedkastet alldeles utanför vår dörr. Som tur är så har han inte slängt nått viktigt, ÄN. Nu ska jag börja låsa det övre låset också & gömma nyckeln. El kan han få ett knäpp då när han inte kommer ut? hm

Just nu är Kari och spelar innebandymatch och jag ska däcka i soffan ett tag med ett avsnitt av Once upon a time sen blir det en tidig nattning. Får passa på att försöka somna djupt innan Kari kommer hem så kanske jag inte blir så störd om han skulle köra en repris =P

Kram & Godnatt

  

Kommentarer
Sofie Maräng | 2012-02-02 / 19:44:47 |

Men va läskigt! Säg åt honom att sluta med alla olater ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!