Viktnedgång & muskler

Publicerat: 2011-05-06 / 13:26:28 | Kategori: Viktnedgång & Träning
När jag var & tränade igår körde jag på lite extra i bassängen efter ha fått ytterligare motivation av min vägning innan. För ett tag sen stod visaren på vågen still men nu verkar det rulla på i samma takt igen.

Saken är den att om man ska väga sig hela tiden så får man ha med i tanken att det är mkt som kan påverka resultatet på vågen. Ökad vätska(vid menstruation t.ex.) el muskelmassa i kroppen kan få visaren att peka uppåt. 

Det finns dom som snabbt vill ner i vikt och inte tränar alls bara för att dom vill se resultatet på vågen tydligare. Det är inget jag direkt tycker är hälsosamt för går man ner i vikt snabbt tappar man även muskelmassa. Kroppen behöver hänga med i svängarna & om man vill ha en hälsosam kropp ut- & invändes så tycker jag att man ska hålla musklerna igång. Jag strävar inte efter att bli värsta muskelknutten men vill gärna fylla ut tomrummet där fettet gonat till sig med muskler istället. Jag kanske uttrycker mig klumpigt men själv är jag livrädd att kroppen inte ska hänga med och man istället får en massa lös hud som hänger.

Jag försöker komma iväg iaf 3 gånger i veckan men skulle det bli färre träningstillfällen så är inte det hela världen heller bara musklerna får vara med & jobba lite under viktnedgången.


Kommentarer
Mia | 2011-05-06 / 14:32:15 |

Överskottshud kommer du nog inte att slippa helt är jag rädd. Huden har ju trots allt spännts ut. Det som talar till din fördel är dock att dels så har din övervikt inte varit särskilt långvarig och dels är du fortfarande ung, dvs huden torde vara hyffsat elastisk och återgå till det normala. Oavsett så tror jag nog att du kan acceptera en period med lite slappare hud när du går ner i vikt :-)

Tove | 2011-05-06 / 14:56:09 | http://freedom2love.blogg.se/

Ja det är klart :) Det är trots allt nästan en hel människa jag gått upp i vikt (hemska verklighet) Får hoppas att min hud är lydig;) Slapp hud är inte världens undergång men jag har nog tyvärr påverkats för mkt av hemska ex. Försöker att ha så mkt tålamod som det går & inte vänta mig underverk på en gång. Kommer nog ta tid för kroppen att återgå till det "normala". Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!