Benflisan & skavsåret

Publicerat: 2011-05-18 / 13:32:35 | Kategori: Allmänt

            

Benflisan & skavsåret, 2 irriterande typer!

De skor jag använde när jag hade hälsporre var jättesköna men när jag var och fixa inlägg så sas det att jag gick fel i dom och att det var därför jag hade så ont i fotleden. Det var bättre med ett par platta med inlägg.

Men nu har jag äntligen fått reda på vad som egentligen var orsaken till det onda. 

Träffade min ortoped i måndags och han frågade om jag skadat fötterna mkt innan. Förmodligen hade han glömt att jag nämnde mina regelbundna vrickningar vid första besöket.

På röntgenbilderna hade han upptäckt en liten benflisa som stack ut som kan ha orsakat inflammationen 
Det var ett par rejäla stukningar jag hade under ett par år så det är inte så värst förvånande. Om man skadar fotleden alltför mkt så kan det leda till kronisk inflammation tydligen. Så långt hoppas jag inte att det gått. Känns underbart att äntligen veta vad som är fel. Samtidigt blir jag rädd att dom måste in i foten och ta bort benflisan. 

I fotleden känns det dock rätt så bra just nu och det är sagt att jag tar min sista antiinflammationstablett idag och sen ska vi se hur det utvecklas. Kommer det onda tillbaka är det kortisonspruta som gäller och om inte det hjälper, operation. Hugeda.

Kom iaf iväg idag på en timmes promenad. Det gick jättebra! Jag kan känna lite värk i vila men när jag väl är ute & går så känner jag inte av nått. Helt underbart!

Sen kan den som uppfann skavsår gärna slänga sig i väggen för d gillar vi inte!!




Kommentarer
Mia | 2011-05-18 / 15:30:45 |

Men hallå! Om det är en lös benflisa som orsakar problemen så måste den ju bort! Den kommer ju annars alltid att sitta där och kunna ställa till med problem. Man använder troligen titthålsteknik för att plocka bort den och då blir ingreppet knappt märkbart. Så tycker jag i alla fall :-)

Tove | 2011-05-18 / 16:38:09 | http://freedom2love.blogg.se/

Ja det är det många som tycker. Varför inte operera bort den på en gång? Jag vet inte varför min ortoped tycker att vi ska vänta. Jag har inte uppfattat att den är lös men att den sticker ut lite. Jag får se vad som händer nu när jag slutar äta medicinen. Ett till ångestmoment:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!