Livet forcerar fram

Publicerat: 2011-05-13 / 17:48:18 | Kategori: Allmänt
I ett par dagar har jag haft en obehaglig känsla. Det är inget jag direkt känner mig främmande vid men det var ett tag sen jag kände så här. För att förklara så känns det som om tiden rullar på i alldeles för hög fart & jag hänger inte med. Man är i någon slags dimma. Det är inte vanlig stress & jag känner inte att det handlar om att jag inte hinner med mig, för tid har jag att kunna slappna av men det går inte. Det känns som jag har TUSEN saker att göra & tillslut får d mig att hamna i ett paralyserat tillstånd. Jätteobehagligt! För jag GÖR BRA saker. Jag tar ansvar & jag tänker på mitt eget bästa men känner inte av tillfredelsen med det.  Kan liksom inte göra mer än vad jag redan gör men ändå är det nått som känns fel?

Ska jag vara min egen läkare för en stund så tror jag det handlar om ångest. Den ligger där i mitt undermedvetna & när det blir lite för mkt tankar så blommar den upp igen. Det är inte förrän det sista året som min ångest näst intill försvunnit. Innan dök den upp alldeles för ofta.

Men jag HAR mkt tankar just nu och det är inte bara småsaker. Livsavgörande saker rent ut sagt. Så kanske är det inte så konstigt. Jag blir bara lite chockad när känslan kommer & jag ändå tycker att allt går så bra.

Kommentarer
Mia | 2011-05-13 / 18:17:46 |

Så där är jag också. Om jag har för mycket att göra och ta tag i på en och samma gång, även om det också är roliga saker, blir jag apatisk och deppar ihop totalt. Mina lördagar är ofta så, jag har massor att göra men inser att jag inte kommer att hinna/orka med hälften innan det är måndag igen och då blir det tokdepp istället. Väldigt onödigt!

Tove | 2011-05-13 / 22:04:47 | http://freedom2love.blogg.se/

Ja det minns jag att du berättat nu när du sa det. Riktigt jobbigt! När man egentligen har så höga ambitioner ock så blir det bara magplask ibland :( Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!