Sega dagar

Publicerat: 2011-08-09 / 01:13:37 | Kategori: Inredning, Hemma

Just nu händer det inte så mkt. Vädret har havererat så bad och solning är uteslutet. Vad gör man då? Donar i lägenheten! Sen jag & gubben flytta in för ett år sedan så har det inte hänt så mkt. Möbler står på sin plats sen har kreativiteten inte direkt flödat. Med fotoväggen, så kom suget tillbaka att förändra och göra bättre. Finns mkt som ska fixas och köpas in till hemmet men man får ta lite i taget.

Igår fålla jag upp ett par nya gardiner till köket. Det var jag kanske SÄMST på men det blev någorlunda rakt iaf. Idag åkte vi på IKEA och köpte några nya blommor, krukor, fotoramar och en slampig matta. Ja, en matta kan faktiskt vara slampig och vulgär. Man skämdes nästan när man bar hem den. Det är den halmmattan (plast) med en rosa rad och tusen fransar på som finns att införskaffas på IKEA. Den är riktigt ful egentligen ha ha! Men för 100 kr så tyckte vi att den skulle bli lite rolig ute på balkongen tills vi fått dit trall. Det blir så galet kallt på betonggolvet så det behövs nått under fossingarna. Resultatet blev godkänt.
Fotoväggen utökades med 2 fotoramar till idag. Mer än så blir det inte. Vi äger redan en slampig matta, vill inte ha en vulgär vägg dessutom. Nä, det hade blivit för mkt med fler ramar.

Kanske är det någon som känner igen sig?:)




Vi var duktiga och rensa och sorterade källarförrådet idag och där hitta jag en helt fungerande (??) ljusslinga till min förtjusning! SOM jag älskar ljusslingor. Stuva in den i mina zinkhus och använda som lampor i köksfönstret. Riktigt mysigt! Men det var svårt att få till bra kort!
Imorgon är det fortsatt gardinfix. Rensning i sovrummet. Kanske någon tavla som åker upp och en rejäl städning. Det får gärna fortsätta regna med andra ord. 


Kommentarer
Sofie | 2011-08-15 / 22:37:28 | http://sofiemarang.blogg.se/

JAG KÄNNER IGEN MIG!!!! hahaha du är för söt. Va fint det blev! Vi måste ta nya kort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!