Sjukgymnast

Publicerat: 2009-05-19 / 15:10:22 | Kategori: Allmänt
Tisdag. En dag till sen är vi ledig igen. Det är jag glad över för imorgon tänkte jag jobba sen får man en extra dag att vila sig på. Denna förkylning har bitit sig fast ordentligt!

Idag har jag varit till min nya sjukgymnast. Vi har träffats 3 gånger & mest pratat men idag gjorde vi en del praktiska övningar. Hon kollade efter tyngdpunkter i kroppen samt se hur pass stor kontakt  jag kände mig ha med min kropp. Som jag själv känt tidigare så fanns det en del att jobba på. Kontakten med min kropp var inte den bästa & jag måste även arbeta med min andning. Det är bara en liten bit av vad vi kommer arbete med. Så småningom ska vi ta itu med mer fysiska aktiviteter & jag tycker hon verkar riktigt duktig så jag tror på detta. Undrar hur många som verkligen tar sig tid & lyssnar på sin kropp, lär känna den i allt hektiskt runt om. Yoga är nog ett ypperligt sätt att få den kontakten.

Kari jobbar fortfarande & jag sitter & laddar för lite pyssel här hemma. Jag har fortfarande inte rensat den gamla hallmöbeln utan den står full med grejer inne i sovrummet fortfarande. Få se vad  som orkas. Känner mig riktigt trött just nu. En halvtimme under täcket hade inte varit helt fel.


Tycker det är en ganska myysig dag idag. Grått på himlen & lite duggregn. -Vara-inne-&-se-på-film-dag-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!