Pysselstugan

Publicerat: 2009-05-14 / 13:32:01 | Kategori: Pyssel
Jag köpte så som sagt en massa målarfärg & diverse prylar för lite pyssel här hemma. SÅ roligt & jag är långt ifrån klar med allt jag vill göra. Här har vi det som jag gjort om & målat hitintills.

  
   

Jag gjorde om 2 gamla ramar & köpte bland annat en liten trälåda som jag ville använda till att lägga sin plånbok, garagekort & diverse smått när man kom hem. Älsklingen lägger ofta det direkt på hallbordet så jag tänkte att man på så viss kunde gömma undan dem snyggt på den nya fina hallmöbeln. Utsidan rosa med lite sprayglitter & insidan målade jag med guld. Den blev jag riktigt nöjd med & praktisk blev den med!

2 krukor fick hänga med i farten. Den första på bild lattjade jag lite med bara som tidsfördriv. Blev väl ingen höjdare men den helrosa< hade jag planer för i vintrinhyllan i vardagsrummet & den blev jag massa nöjd med! Den blev jättefin i vitrinskåpet i dagsdjuset. Köpte en fin liten växt till som min stora gjädje är praktiskt taget odödlig ;)
     

Min svarta ljusstake fick sig även en omgång :) 
Fast den är inte riktigt klar. Stenarna som hänger ner ska även bli pimpade ;)


                             Före                                                                      Efter

Om man varit inne på Panduro de senaste så har man nog inte kunnat missa pappbokstäverna som kommit in nyligen. Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen å ge mig hän dem. Planen är att dem ska forma ordet HOME & stå på en vit smal vägghylla i vardagsrummet med fina fotografier & ramar  uppsatta under.  Jag villa ha dem i färg för att liva upp vardagsrummet lite som just nu är väldigt svartdekorerat. Men i efterhand så har jag känt att jag vill ha dem i vitt istället med lite glitter el nå små dekorer på. Det blev för mkt LEK med olika färger. Eller?



Detta är vad jag har pysslat med men är som sagt långt ifrån klar med detta roliga. Så avslappnande & skoj.
Roligt åxå när man blir riktigt nöjd med vissa saker. Känns som en helt ny sak. Många går in på Panduro å köper smyckeskedjor, pärlor  å knopar ihop sina egna halsband, armband osv men jag tycker nog det är mest roligt med målarfärg & funderar på om jag inte ska testa å göra några egna tavlor dessutom:) Kanske är det genen jag fått från min
konstnär till pappa.

Lägger ut bilderna på hallen lite senare. Tiden tickar iväg & jag har inte ens fått i mig någon mat än.

Trevlig Torsdag så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!