En tår längs med kinden

Publicerat: 2009-03-14 / 13:47:51 | Kategori: Min kamp
Idag vaknade man lite (läs mkt) seg & dann. I går var en riktigt jobbig dag fylld med ångest & depp=/ Ibland kommer dem dagarna & man vill inget annat än att försvinna ur bilden. Självförtroendet & självkänslan var lika med noll & jag hoppades på att ingen på jobbet skulle ställa den för stunden jobbiga frågan-hur mår du? Oundvikligt då jag varit hemma & sjuk för mage & förkylning i 2 veckor svarade jag med ett påklistrat leende . . .hm jag tror inte ens jag hade det. Det var ett -Jo det är väl ok med stor skeptism. Man kunde läsa mig som en öppen bok. Första halvtimmen kämpade jag  för att inte tårarna skulle sippra ner för kinderna men istället såg jag knappt vad jag gjorde för ögonen var så tårfyllda. 1 tår lyckades att trilla ner. Det var fruktansvärt. Jag ville verkligen inte att någon skulle märka av mitt mående just då. Som tur var så muntra en kollega upp mig som stod mig närmast. Utan att fråga vad det handlade om (det var rätt tydligt ändå) så försökte han muntra upp stämningen med lite humor & han fick mig faktiskt att skratta lite & jag kunde tillslut se vad jag hade framför mig:)

Min tid gick ut & jag fick äntligen gå hem. Hem till den underbara sängen med täcket som tröst. Sov rätt länge & när jag vakna igen kändes allt lite bättre. Kvällen kom & min sambo & jag funderade på vad vi skulle ta oss för. Det slutade med en pokerkväll hemma med lite vin & wiskey & det va SÅ skönt att kunna ta det lugnt utan några måsten.

(Jag har tagit det lite lugnt med drickandet efter mitt krångel med magen & läkarens misstankar om magsår men fick svar i veckan & det visade inga spår på blödningar i magen så det kändes inte så farligt att ta ett glas el 2 igårkväll. Frågan är vad det kan handla om istället=/ Så mkt dricka blir det inte av i fortsättningen heller då jag inte riktigt vet var det är för fel än. Bekanta runt om kring tror på gallsten. Vi får se efter vidare tester.)

Nu vill jag ha en trevligare vecka framför mig. JOBB & goa arbetskamrater runt omkring
 mig & jag ska försöka göra allt för att hålla humöret uppe trots motgångar.

Kommentarer
Mikaela | 2009-03-20 / 21:33:28 | http://mickavela.blogg.se/

Hej Tove!

Så du läser åxo Stinas blogg hehe.

Vad roligt att du tycker om min blogg, får säga detsamma om din.

Hoppas att det har löst sig med magen. Har själv problem med magen, varit hos läkaren massvis med gånger och tagit jag vet inte hur många prover, men ingen som vet vad problemet är, så förstår dig.

Hoppas du får en bra helg!

Kram Mikaela


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!