Kissarna mår bra

Publicerat: 2009-06-10 / 18:50:42 | Kategori: Katterna


Stumpan & Sessan har varit SÅ duktiga. Dem hanterar hela trattgrejjen med ro.  Sessan förstod bara först inte hur man skulle gå med den på sig utan backade istället för att gå framåt + att hon gick rakt in i väggen ett par gånger. DÅ kunde man faktiskt inte hålla sig för skratt men det första dygnet var i stort sett bara hemskt att se dem gå omkring med den nya konstiga saken. Vad ska dem tro?? Vad har vi gjort för att förtjäna en sån här trut på huvudet? Matte, husse?

Dem var så klart väldigt trötta & lite groggy när dem kom hem så dem låg & försökte få till en bra ställning att vila med tratten på. Sessan var dock uppe & vandra väldigt mycket trots trötthet. Runt runt runt. Hon gick igenom hela lägenheten bra många gånger. Tillslut somna hon oxå.

Nu har dem vant sig vid tratten & protesterar inte alls. Kom ihåg när Lova steriliserades. Hon var inte ALLS glad & skulle få av sig den till varje pris. Vilket hon oxå lyckades med ett par gånger. Det var en orolig tid. Men med dem här så kan man känna sig lugn hela tiden. Jag tar av dem tratten när dem ska äta & håller koll så dem inte slickar på "såren" & när dem är klar så kan jag utan problem sätta på den igen. Dem står nästan & väntar haha.

Ikväll ska jag ta av dem trattarna en stund & låta dem tvätta sig lite dock inte runt  "såren" & hjälpa till lite & tvätta ansiktet på dem. Såren verkar läka väldigt fint. Men jag ska ändå ringa en sväng till veterinären för säkerhets skull. Stumpan fick även ett navelbråck bortopererat så det kan va därför jag tycker att det ser lite mer knasigt ut en vad det brukar. Lika bra att ringa & höra.

Lova är lite rädd för trattarna så hon kan fräsa till nån gång om dem råkar gå rakt in i Lova men annars så bryr hon sig inte så speciellt mkt.

Kari å andra sidan tycker detta är jättehemskt när dem får ha trattarna på sig hela tiden & tycker det är djurplågeri! Han ojjar sig hela tiden över deras öde =) Jag försöker förklara för honom att detta mår dem i slutändan bäst av & att det inte är så farligt som det ser ut:)
SÅ skönt & få det gjort & att dem mår så bra nu efteråt!






Kommentarer
Mia | 2009-06-10 / 19:01:45 |

Skönt att det går bra med kissarna! Min tossa-mes hade också en hel del problem med tratten :-)

Men du, skriv inte "dem" hela tiden! Jag blir galen, går inte att läsa vad du skriver! DE heter det! ;-)

puss

Tove | 2009-06-10 / 19:14:03 | http://freedom2love.blogg.se/

MIA- hahaha för din skull ska jag försöka skriva DE men det sitter långt inrotat =) puss

Mikaela | 2009-06-10 / 20:46:29 | http://mickavela.blogg.se/

Vilka söta videoklipp.



Melvin gjorde precis som Sessan, nämligen backade.

Jag och min sambo höll på att vika oss dubbla av skratt.



Skönt att det iaf går så bra för de stackars små trattkantarellerna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!