Kämparanda

Publicerat: 2009-01-31 / 16:06:30 | Kategori: Min kamp
Livet tickar vidare. Dem senaste dagarna har varit lugna & sköna
& det känns som jag fått tillbaka lite mental kraft.

Dem senaste 2-3 åren har jag i stort sett  varit sjukskriven efter 2 djupa depressioner Jag mår mycket bättre idag men jag är långt ifrån frisk & har definitivt förändras som människa efter detta. Jag är mkt mer känslig som person & har mkt svårare att hantera stress & olika situationer i livet. Blir det för mkt vill jag dra täcket över huvudet & försvinna. Sådana dagar kan vi alla ha men dessa är så starka. Fruktansvärd ångest. Likt en ballong vill man hitta en nål & sticka hål & pysa iväg. Dock har jag lärt mig att tänka på mig själv mer & vad som är bra/dåligt för mitt eget bästa men jag kan även vara min egen fiende  & sätta för höga krav på mig själv. Vill inte alltid fatta att jag inte är samma människa som för 3 år sen. Jag skapar mina egna krav & förstärker dem jag redan har runt omkring därav min egen stresssituation & blir sedan arg & ledsen när jag inte klarar av att uppfylla dem. Detta kämpar jag med varje dag inte minst på jobbet. Jag har flera gånger kommit tillbaks till jobbet. försökt gå upp på 100 & sedan rasat. Varje gång har självförtroendet fått sig en törn. Jag har velat så mkt men försökte stressa fram en hållbar arbetssituation vilket så klart inte höll i längden.
Denna gång i samråd med företagsläkare, chefer, min egen läkare, psykolog & försäkringskassan så har jag följt en mer långsam stabilare plan för att tillslut komma upp100 procent i arbete. 100 procent förvisso men det handlar mer om att kunna sakta men säkert landa där & känna att jag klarar av det.
I somras började jag arbetsträna 25 procent & idag är jag uppe i 50 procent. Det känns bra men samtidigt att jag behöver få landa riktigt innan jag gå upp på 75. Som brevbärare är det svårt att få ihop allt detta på ett smidigt sätt. Att vara brevbärare innebär inte bara att vara ute & dela ut post utan vi har en heldel innerarbete. Det är något jag känner mig säker med men jag måste gå mkt mer brevbäring innan jag kan gå upp på 75. Jag har mestadels fått varit inne & arbetat dem senaste 2 månaderna då det vart kort om folk inne på morgonen. Men efter ha pratat med dem fick jag tillslut gå brevbäring denna vecka. 2 dar i rad  & jag hade den grymmaste av träningsvärk = skönt. Hoppas på att få kunna gå lite mer denna vecka som kommer, behöver röra på mig!!
Som sagt det är mkt kämpande. Fysiskt & psykiskt. Jag hoppas att jag nån dag får känna mig hel igen som jag en gång varit . Men jag är ganska säker på att jag kommer dit! Jag säger som blondinbella, INSTÄLLNING;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!