Lilla Stumpan mår bra

Publicerat: 2009-01-13 / 17:26:43 | Kategori: Katterna


Stumpan är iaf full frisk! 

 
Förra Torsdagen hade vi tid hos veterinären för en undersökning. Jag var riktigt orolig men det visades vara helt i onödan. Att högre fram-tassen & egentligen hela benet var mindre än det vänsta skulle inte ha några negativa effekter på henne när hon blev större trodde veterinären Hon hade lite sämre muskulation i framkroppen men eftersom hon ändå använder sig lite av det högra benet så skulle det inte vara något problem. Inga tecken på ont el besvärligheter har Stumpan visat , hon springer som en galning som vilken katt som helst.
Svansen var en vanlig "kroksvans" berättade han. Något som vissa katter kan födas med utan  negativa symptom
Sedan det som jag var mest nervös över var den utbuktningen hon hade på magen. Jag var rädd att det handlade om en tumör el liknande men det var ett navelbråck  som hon hade. Något som dem enkelt kunde ta bort den dagen hon ska steriliseras.

Chockad & paff att det tog sån kort tid att konstatera allt detta gick jag glad hem från veterinären med stumpan. Men det kändes nästan som att det tog lite fööör kort tid. Tänkt om veterinären egentligen missade el antog fel under denna korta undersökning.
MEN, dem vet väl vad dem sysslar med på små-djursakuten får man väl ändå tro& hoppas =) 

Enorm lättnad !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!