Sorg vid jul

Publicerat: 2008-12-04 / 14:11:52 | Kategori: Allmänt
 

Första advent
kan vi stryka från almenackan i år.

Här brann ljuset på måndagen & inte kändes det som förut.
Den stabilitet jag känt är borta. Jag har ångestattacker igen & mår allmänt dåligt, psykiskt som fysiskt. Försöker att se det som är positivt men det folk inte fattar är att den bitterhet jag har samlat på mig efter mina drastiska humördalar under årens lopp är för svår att bli av med. . . .




Lördag morgon
02.30 dog min morfar.
 Ord är överflödiga. Han blev 90 år.

Han var den enda förutom mamma som verkligen brydde sig om mig i släkten. Ingen annan har ens försökt lära känna den Tove han fick lära känna. Morfar lämnar en redan splittrad familj i sorg. Hoppas att han finner vila & träffar min bror. Jag saknar er båda

Dikten ur dödsannonsen :

När höstlöven fallit
och mot vintern vi går
med saknad och sorg
vi fäller en tår
Vi anade ej att vi
Dig skulle mista
att sommaren som gått
skulle bli Din sista
Vi ville så gärna
behålla Dig kvar
men Din stund på jorden
fullbordad var.




  
  Livet är hårt. För hårt för att leva ?

Kommentarer
marika | 2008-12-27 / 02:25:34 | http://marikkaa.blogg.se/

Jag beklagar! Min mormor gick bort i juni i år och det var det värsta som har hänt mig. Så vet ungefär hur det känns..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!